Przez długi czas myślałam, że dobrze znam potrzeby Coworkowiczów, aż ich przebadałam i okazało się, że mogę je znać jeszcze lepiej!
A Ty ciągle słyszysz, że feedback od klientów jest bardzo ważny, ale boisz się ich zapytać o ocenę? Dziś o tym, jak się przygotować, żeby dostać naprawdę wartościowe informacje zwrotne i dzięki nim tworzyć coraz lepsze produkty.
Nasz biznes to jest to, czego klienci potrzebują, i to, co my umiemy robić, połączone ze sobą. Informacje od klientów i reagowanie na ich potrzeby są konieczne, żeby robić dobre produkty. Nie powinniśmy myśleć o feedbackowaniu naszej pracy jak o jej ocenie. To nie jest o nas, tylko o naszych klientach. Ma nam pomóc w poznaniu ich potrzeb i problemów. Dzięki temu będziemy naszymi produktami mogli te problemy skutecznie rozwiązywać.
Zasady feedbacku:
- kieruj feedbackiem – stwórz ankietę i zapytaj o to, co jest dla Ciebie najważniejsze; dodaj tam pytania, które zidentyfikują klienta, żeby wiedzieć, czy to jest na pewno osoba, z którą chcesz pracować;
- nie musisz przyjmować feedbacku od wszystkich – możesz pytać tylko te osoby, z którymi pracuje ci się najlepiej;
- nie musisz prosić o odpowiedzi na pytania, które są dla Ciebie niekomfortowe – np. ocenianie w skali szkolnej;
- daj coś w zamian.
Kiedy prosić o feedback?
- przed rozpoczęciem współpracy – np. ankieta wejściowa;
- po zakończeniu współpracy – gdy ktoś kończy proces, gdy rezygnuje etc.
Obserwuj i wyciągaj wnioski
- zwróć uwagę, o co najczęściej pytają klienci w związku z twoim produktem czy usługą; zastanów się, jak pozbyć się tego „wąskiego gardła”;
- obserwuj, jak klient korzysta z twojego produktu/usługi – szczególnie, jeśli sprzedajesz produkty cyfrowe; co można usprawnić, a czego się pozbyć?
Odbierania informacji zwrotnych od klientów nie należy się bać. Trzeba się do tego tylko dobrze przygotować. I to nie musi być trudne, kiedy zrozumiemy, że feedback jest o kliencie i o chęci pomocy mu. Nam ma dostarczyć jak najwięcej informacji. Wtedy będziemy wiedzieć, czego potrzebują nasi idealni klienci, czyli te osoby, z którymi chcemy pracować. To nam pozwoli tworzyć produkty, które będą przyciągać więcej takich osób, a przede wszystkim budować stabilne biznesy.
👉 Linki z odcinka:
- Podcast – Q&A na 50 odcinek [#050]
- Podcast – Moje sukcesy, wnioski i błędy z 2022 roku [#027]
- Newsletter
- Wirtualny Coworking
👉 Sprawdź też:
- Podcast – Jak skalować biznes usługowy online [#048]
- Podcast – Q&A: Skąd mam wiedzę o tym, czego uczę i dlaczego nie lubię workation? [#043]
👉 Formularz do CEO Hour
Natalia, chcę wystąpić w podcaście i porozmawiać o mojej firmie!
Niektóre linki to linki afiliacyjne, co oznacza, że jeśli dokonasz zakupu, otrzymam prowizję. Zawsze polecam tylko sprawdzone i lubiane przeze mnie produkty.
Słuchaj Od freelancera do CEO na:
1 Comment on Jak nie bać się prosić o feedback swoich klientów (i ulepszać swoje produkty)? [#051]