Promocja w social mediach, maile, rozmowy z klientami, wysyłanie ofert… Trzeba robić mnóstwo rzeczy, żeby rozwijać swój biznes. Tylko czy te działania faktycznie sprawiają, że posuwasz swój biznes do przodu? Czy przypadkiem nie są po prostu pracą pracownika a nie CEO? W dzisiejszym odcinku pokażę ci, jakie 5 nienegocjowalnych rzeczy robię w każdym tygodniu, żeby mój biznes rósł. Dowiesz się, ile czasu na nie poświęcam i jak w pomaga mi w tym wszystkim Wirtualny Coworking.
1. Praca z mindsetem
Biznes online bywa nieprzewidywalny i bez mocnego zestawu przekonań trudno będzie zauważyć, że on się rozwija, a nie stoi w miejscu. Odpowiednie nastawienie pomaga unikać wypalenia i utrzymać motywację.
Przykładowe działania, które pomogą Ci w pracy nad mindsetem:
- pisanie dziennika,
- medytacja,
- intencjonalne spacery.
2. Wspominanie o ofercie
Jeśli nie przypomnisz ludziom o swoim produkcie, nie będą świadomi, jak mogą z tobą pracować. Samo wspomnienie oferty trwa sekundę, ale warto planować to strategicznie. Nie chodzi o sprzedaż bezpośrednią – można np. na stories pochwalić się sukcesem klienta, który skończył nasz kurs.
Gdzie wspominać o ofercie?
- newsletter,
- gościnne występy w podcastach,
- relacje na Instagramie,
- zaproszenia na listy oczekujących.
3. Pielęgnowanie relacji z klientami
Biznes edukacyjny to zaufanie i zaangażowanie. Ludzie lubią wracać do kogoś, kto regularnie dostarcza wartość. Ważna jest regularność, ale decyzja, czy to będzie co 2 tygodnie czy raz w miesiącu należy do Ciebie. Najważniejsze, żeby odbiorcy wiedzieli, że się pojawiasz.
Co pomaga rozwijać i pielęgnować relacje z klientami?
- regularny newsletter,
- nagrywanie podcastu,
- publikowanie artykułów na blogu.
4. Rozwijanie listy mailingowej
Każdy kto prowadzi biznes edukacyjny powinien rozwijać swoją listę mailową, bo to zapewnia niezależność od algorytmów i umożliwia dotarcie do potencjalnych odbiorców, co jest kluczowe do rozwoju firmy. Zapraszaj do zapisu na newsletter. Stwórz prosty lead magnet – wystarczy nawet jednostronicowa checklista – i zacznij zbierać adresy.
Gdzie promować lead magnet?
- reklama,
- posty w social mediach,
- webinary i gościnne występy.
5. Sesje skupienia na projektach „ważnych, ale niepilnych”
Projekty „ważne, ale niepilne” to fundament skalowania: praca nad nowymi produktami, automatyzacjami, długofalową strategią. Zablokuj czas w kalendarzu na spotkanie ze sobą. Żeby zobaczyć efekty wystarczą 2 takie nienegocjowalne bloki po 2 godziny w tygodniu. Wiedzą o tym wszyscy, którzy pracują w Wirtualnym Coworkingu, w którym takie sesje odbywają się regularnie.
Co można robić w trakcie sesji skupienia:
- analizować wyniki i planować strategię,
- pracować nad punktami 1-4 😊,
- tworzyć nowe moduły do kursów,
- pisać e-booka,
- udoskonalać lejki sprzedażowe.
Wspomniane w odcinku:
- Pobierz darmowy lead magnet „6 kroków od chaosu do produktywnej pracy nad biznesem”
- Wirtualny Coworking – otwieramy 24 marca!
- Książka coworkowiczki Magdy Zamaro – Sztuka wystąpień online
- Aplikacja do medytacji
Sprawdź też:
Niektóre linki to linki afiliacyjne, co oznacza, że jeśli dokonasz zakupu, otrzymam prowizję. Zawsze polecam tylko sprawdzone i lubiane przeze mnie produkty.
Słuchaj Od freelancera do CEO na: