Promocja w social mediach, maile, rozmowy z klientami, wysyłanie ofert… Trzeba robić mnóstwo rzeczy, żeby rozwijać swój biznes. Tylko czy te działania faktycznie sprawiają, że posuwasz swój biznes do przodu? Czy przypadkiem nie są po prostu pracą pracownika a nie CEO?  W dzisiejszym odcinku pokażę ci, jakie 5 nienegocjowalnych rzeczy robię w każdym tygodniu, żeby mój biznes rósł. Dowiesz się, ile czasu na nie poświęcam i jak w pomaga mi w tym wszystkim Wirtualny Coworking.

1. Praca z mindsetem

Biznes online bywa nieprzewidywalny i bez mocnego zestawu przekonań trudno będzie zauważyć, że on się rozwija, a nie stoi w miejscu. Odpowiednie nastawienie pomaga unikać wypalenia i utrzymać motywację.

Przykładowe działania, które pomogą Ci w pracy nad mindsetem:

  • pisanie dziennika,
  • medytacja,
  • intencjonalne spacery.

2. Wspominanie o ofercie

Jeśli nie przypomnisz ludziom o swoim produkcie, nie będą świadomi, jak mogą z tobą pracować. Samo wspomnienie oferty trwa sekundę, ale warto planować to strategicznie. Nie chodzi o sprzedaż bezpośrednią – można np. na stories pochwalić się sukcesem klienta, który skończył nasz kurs.

Gdzie wspominać o ofercie?

  • newsletter,
  • gościnne występy w podcastach,
  • relacje na Instagramie,
  • zaproszenia na listy oczekujących.

3. Pielęgnowanie relacji z klientami

Biznes edukacyjny to zaufanie i zaangażowanie. Ludzie lubią wracać do kogoś, kto regularnie dostarcza wartość. Ważna jest regularność, ale decyzja, czy to będzie co 2 tygodnie czy raz w miesiącu należy do Ciebie. Najważniejsze, żeby odbiorcy wiedzieli, że się pojawiasz.

 Co pomaga rozwijać i pielęgnować relacje z klientami?

  • regularny newsletter,
  • nagrywanie podcastu,
  • publikowanie artykułów na blogu.

4. Rozwijanie listy mailingowej

Każdy kto prowadzi biznes edukacyjny powinien rozwijać swoją listę mailową, bo to zapewnia niezależność od algorytmów i umożliwia dotarcie do potencjalnych odbiorców, co jest kluczowe do rozwoju firmy. Zapraszaj do zapisu na newsletter. Stwórz prosty lead magnet – wystarczy nawet jednostronicowa checklista – i zacznij zbierać adresy.

Gdzie promować lead magnet?

  • reklama,
  • posty w social mediach,
  • webinary i gościnne występy.

5. Sesje skupienia na projektach „ważnych, ale niepilnych”

Projekty „ważne, ale niepilne” to fundament skalowania: praca nad nowymi produktami, automatyzacjami, długofalową strategią. Zablokuj czas w kalendarzu na spotkanie ze sobą. Żeby zobaczyć efekty wystarczą 2 takie nienegocjowalne bloki po 2 godziny w tygodniu. Wiedzą o tym wszyscy, którzy pracują w Wirtualnym Coworkingu, w którym takie sesje odbywają się regularnie.  

Co można robić w trakcie sesji skupienia:

  • analizować wyniki i planować strategię,
  • pracować nad punktami 1-4 😊,
  • tworzyć nowe moduły do kursów,
  • pisać e-booka,
  • udoskonalać lejki sprzedażowe.

 Wspomniane w odcinku:

Sprawdź też:

Niektóre linki to linki afiliacyjne, co oznacza, że jeśli dokonasz zakupu, otrzymam prowizję. Zawsze polecam tylko sprawdzone i lubiane przeze mnie produkty.

Słuchaj Od freelancera do CEO na: