Aplikacje do planowania czasu to temat BARDZO szeroki. Nie da się ukryć, że to jedno z najfajniejszych narzędzi do organizacji i planowania czasu – po pierwsze, zawsze pamięta za ciebie. Po drugie, możesz planować na wiele miesięcy w przód i nie bać się, że coś się zgubi. Po trzecie, jeśli z kimś współpracujesz, możesz współdzielić zadania i projekty.
Na rynku jest mnóstwo aplikacji do planowania czasu i jednym z najczęstszych pytań, jakie dostaję w temacie aplikacji jest właśnie: jaką aplikację wybrać, jeśli jestem freelancerem?
Poniżej znajdziesz zestawienie najlepszych i najciekawszych aplikacji do planowania czasu, w szczególności dla tych, którzy pracują na home office albo są na freelansie:
Aplikacje do planowania czasu dla freelancerów – zestawienie
Przede wszystkim warto pamiętać, że do planowania online trzeba się przygotować – jak do każdego zresztą. Możesz od razu rzucić się na wszystkie aplikacje, o których piszę poniżej, albo stopniowo wejść w temat planowania online. Z tym ostatnim pomoże ci mój poradnik:
Jak zacząć planować online (nawet jeśli już próbowałeś i ci nie wyszło)?
A teraz, nie przedłużająć – najlepsze aplikacje do planowania czasu dla freelancerów!
NOZBE PERSONAL – jeśli zaczynasz z planowaniem czasu
Strona | Za darmo (dostępne płatne opcje)

Jeśli wiesz, czym jest Getting Things Done i chcesz wspierać Polaków, to aplikacja dla ciebie. Bardzo prosta i intuicyjna aplikacja do planowania czasu, idealna jeśli pracujesz w pojedynkę i po prostu potrzebujesz pamiętać o zadaniach. Jednym z najlepszych elementów Nozbe jest INBOX, czyli skrzynka na sprawy, którą pokochasz, jeśli tylko zaczniesz regularnie robić brain dump. Do tego sami twórcy oferują mnóstwo wsparcia i dodatkowych materiałów do organizacji w tym narzędziu i w metodzie GTD Wersja darmowa daje dostęp do ograniczonej liczby projektów, za więcej musimy płacić w cyklu miesięcznym lub rocznym.
👉 Przekonałam cię? To sprawdź poradnik: Jak zacząć pracować z Nozbe?
TODOIST – jeśli lubisz grywalizację
Strona | Za darmo (dostępne płatne opcje)

Podobnie jak Nozbe, to bardzo minimalistyczna lista zadań. W Todoist możesz współdzielić zadania, tworzyć projekty i pod-projekty, wizualizować postępy w czasie (Todoist Karma jest mega motywująca!). W porównaniu do Nozbe ma kilka różnych widoków (możesz zobaczyć listę to-do w wersji kafelków lub listy) i dodać więcej projektów. Zadania możesz tez współdzielić z innymi.
NOTION – jeśli lubisz organizować się po swojemu
Strona | Za darmo (dostępne płatne opcje)

Notion to prawdziwy kombajn, w który bardzo łatwo wpaść – ale podpowiem, że to cudowne uzależnienie. ;) Ta aplikacja może być twoją listą to-do, dziennikiem, portalem klienta, nawykownikiem i mnóstwem innych rzeczy! Sama korzystam z niej robiąc strategiczne plany i podsumowując projekty. Jeśli planujesz zacząć pracę z Notion, skorzystaj z szablonów.
👉 Sprawdź: 13 praktycznych pomysłów jak wykorzystać Notion
CLICKUP – jeśli pracujesz w więcej osób
Strona | Za darmo (dostępne płatne opcje)

ClickUp to moja podstawowa aplikacja do zarządzania większymi projektami. Organizuję się w niej z naszym małym zespołem (na stałe współpracuję z dwoma osobami). Cały proces działania, wszystkie procedury, które w firmie mamy, oparte są własnie na szablonach i automatyzacjach w ClickUpie. Ale uważaj! ClickUp wciąga, podobnie jak Notion! Na początek sugeruję jednak zaprzyjaźnienie się z szablonami do organizacji – na przykład takimi z Produktywnej Apteczki.
POMODORO TRACKER – jeśli chcesz pracować w interwałach
Strona | Za darmo

Nie jest to tak do końca aplikacja do planowania czasu, ale ponieważ ma listę to-do, którą da się zapisać, dorzuciłam ją do zestawienia. Pomodoro Tracker, jak sama nazwa wskazuje, pomoże ci pracować w metodzie Pomodoro – a więc w 25 minutowych interwałach. Aplikacja jest 100% darmowa i dostępna z poziomu przeglądarki. A po zalogowaniu możesz nie tylko zmienić liczbę interwałów, ale i zobaczyć szczegółowe statystyki pracy, a także zapisywać listy to-do.
TOGGL – jeśli potrzebujesz mierzyć czas
Strona | Za darmo (dostępne płatne opcje)

Nie jest to moze aplikaja do planowania czasu, której ktoś by się tu spodziewał, ale moim zdaniem zrozumienie, ILE pracujemy i nad czym, jest jednym z pierwszych (i najważniejszych!) elementów dobrej pracy freelancera. Szczególnie, jeśli rozliczasz się za godzinę. ;) W tym pomoże ci właśnie Toggl, aplikacja do mierzenia czasu – zarówno automatycznie, jak i ręcznie, z definiowanymi samodzielnie godzinami.
Aplikacje do planowania czasu – mój wybór
Nie wyobrażam sobie pracy soloprzedsiębiorczyni bez organizacji za pomocą aplikacji. Aż 9 moich typów, z którymi nigdy się nie rozstaję, umieściłam w tym odcinku podcastu:
Czy to organizacja, czy może brak skupienia?
I jeszcze jedno na koniec: zastanów się, czy to co nazywasz brakiem organizacji nie jest przez przypadek… brakiem skupienia! Tak, organizacja jest kluczowa – ale bez dobrej koncentracji twoja praca nigdy nie pójdzie do przodu.
Jeśli często się rozpraszasz i twoja koncentracja leży, sprawdź Produktywną Apteczkę, czyli zestaw narzędzi, z którym zrobisz w godzinę to, co innym zajmuje cały dzień.
Jeśli chcesz:
- Uspokoić myśli i zrobić robotę nawet, jeśli w głowie czujesz chaos i trudno ci teraz pracować
- Siadać z wysoką energią do pracy z rana i zamykać laptopa o 16:00 z pustą listą zadań i spokojem
- Kończyć projekty przed deadlinem i to bez pracy po nocach czy nadgodzin
- Pracować w tak wysokiej koncentracji, że nie oderwie cię od niej mail ani nowy post na Instagramie
- Skrócić czas pracy o połowę, bez utraty klientów i zarobków i mieć w więcej czasu dla rodziny, przyjaciół czy na hobby
To Produktywna Apteczka jest dla Ciebie!